W dzisiejszym wpisie postaramy się przybliżyć co nieco tajniki pracy projektowej od zaplecza. Ostatnio w zapytaniach klientów pojawia się coraz więcej zapytań o logo dla sklepu internetowego. Nie ma w tym nic dziwnego, zważywszy na to, że w dzisiejszych czasach cala branża sprzedaży internetowej przeżywa prawdziwy rozkwit. Tylko w Polsce zarejestrowanych jest ponad 54 tysiące sklepów internetowych.

Projektowanie dla konkretnego miejsca przeznaczenia.

Jednym z najważniejszych umiejętności projektantów jest umiejętność projektowania wg miejsca przeznaczenia. Takim charakterystycznym projektem jest projekt logo dla sklepu. Jego użycie definiuje jakie cechy techniczne powinien spełniać projekt logo. Są to między innymi:

  • Ważniejszy format poziomy.
    Wśród projektów logo przodują formaty wertykalne. Logo zawiera sygnet często nad oraz wyśrodkowany względem części literniczej. Takie logo w przypadku sklepu internetowego jest używane w małym procencie.
  • Logotyp najważniejszy
    Projekty logo dzielimy na te, które składają się z logotypu (części literniczej) oraz sygnetu (znaczka) oraz te, które składają się tylko z logotypu. W przypadku sklepów internetowych często zauważamy wyraźny trend projektowania tylko logotypu. Jego uniwersalna forma oraz mnogość zastosowań została pokochana przez właścicieli e-commerce. Logotyp sprawia bardzo mało problemów w zastosowaniu wg zasady z punktu pierwszego.
  • Wyróżniająca się kolorystyka
    Dobry sklep internetowy wyróżnia się swoją identyfikacją wizualną przez kolor. Ogólnym standardem jest kolor biały przyjęty jako tło. Kolorystyka logo sklepu internetowego powinno maksymalnie eksponować esencję identyfikacji wizualnej. Kolory logo sklepu muszą być przemyślane oraz dobrze wyglądać w profilu RGB. Ważnym aspektem jest dobranie ich w taki sposób aby różnica monitor – druk, była zminimalizowana.
  • Czytelność
    Projektując logo, musimy mieć na uwadze, że logo będzie zazwyczaj zawarte w małym prostokącie po lewej stornie przeglądarki. Musimy przywiązywać szczególną uwagę do czytelności logo w wysokości około 150px.

Ile kosztuje logo sklepu internetowego?

Projekt logo dla sklepu pomimo wielu różnic i technicznych zawiłości sam w sobie nie posiada wielu różnic etapu projektowania. Zawsze jest to przygotowanie logo w formacie wektorowym, kolorystyce CMYK / RGB / Pantone oraz w wielu różnych formatach użytkowych. Stąd też cena projektu logo znacznie nie odbiega od standardowej ceny a jego wykonanie, powinno być zawsze na najwyższym poziomie.


Jeśli planujesz zmiany lub tworzysz właśnie sklep, napisz do nas o wycenę logo!

Zapytaj o cenę (zawsze darmowa wycena)